Fredensgades Børnehave

Fredensgades Børnehave er en kommunal daginstitution for børn i alderen 3 til 6 år.

Vi er en børnehave med en normering på 60 børn fordelt i aldersopdeling på 3 grupper.

Vi har gode fysiske rammer med store grupperum, gymnastiksal, værksted og hyggelige udearealer.

Vi er centralt beliggende i forhold til skole, skov, åen, kirken, biblioteket og byen.

Vi er under samme tag som Kirkeskolens SFO, hvilket giver os mulighed for at bruge hele huset, når SFO-børnene er i skole. Og det kan være medvirkende til at gøre overgangen fra børnehave til skole mere tryg, fordi børnene er fortrolige med at bevæge sig i SFO'en.

Dagplejerne benytter også lokalerne og dermed skabes der en god og tryg overgang, samt en Rød Tråd fra dagpleje til børnehave og efterfølgende til skole og SFO.

Fredensgades Børnehave har en forældrebetalt frugtordning, der primært består af økologisk frugt og grønt, samt en månedlig maddag hvor børnene deltager i tilberedningen af maden.

Hvis I har interesse i at se vores institution, er I velkomne til at kontakte os, og aftale et besøg.